Verantwoordelijk voor het functionele beheer van DDS een
data distributie systeem van Centric. Als beheerder
verantwoordelijk voor de continuïteit
en inrichting van het systeem. Verhelpen incidenten in
samenwerking met de interne partijen waaronder de interne ICT
leverenacier en de externe leveranciers. Het installeren van
nieuwe releases en de coördinatie hiervan.
Voorzitter van het maandelijks DDS beheerders overleg. Een
overleg waaraan de applicatie en functioneel beheerders van de
gekoppelde systemen deelnamen. In dit overleg werden de
openstaande incidenten en problems besproken nieuwe wijzigingen
en eventuele wensen of aankomende wetswijzegingen die een impact
op het proces zouden hebben.
Het ontwikkelen en afstemmen van werkprocedures tussen de
diverse afdelingen en functioneelbeheerders van de diverse
sectoren en het aanpassen van diverse werkprocessen aan de
functionaliteit van DDS.
Deelnemer aan de landelijke klankbord groep voor DDS in deze
groep werd de nieuwe functionaliteit en verbeterpunten
m.b.t. DDS besproken en geprioriteerd.
In dezelfde periode was ik ook verantwoordelijk voor de
projectleiding van de gemeentebrede implementatie van DDS. Het
betrof hier een implementatie traject voor DDS binnen een
drietal diensten: Algemene zaken, Welzijn en Stadsontwikkeling.
Ik was hierbij verantwoordelijk voor de planning, coördinatie
en implementatie van het project
het project heeft tweeënhalf jaar in
beslag genomen.
Het eindresultaat was een verbeterde gegevenshuishouding en
consistentie van de gegevens in de diverse deelsystemen.
Hierdoor kon er effectiever gewerkt worden, en was er een betere
dienstverlening naar de burger mogelijk.
De onderstaande applicaties (zie schema) zijn in die periode met
elkaar gekoppeld.
Deelnemer aan de projectgroep stroomlijnen basisgegevens
gebouwen, bedrijven. Ik heb mij hier vooral bezig gehouden met
de gevens analyse. Welke gegevens zijn er, wie is eigenaar van
deze gegevens, welke gegevens zijn benodigd en hoe gaan we deze
gegevens verzamelen en onderbrengen in een systeem.
Om dit te realiseren heb ik interviews afgenomen bij de
verschillende diensten.
Zo heb ik een goed beeld gekregen van de processen, de benodigde
en beschikbare gegevens binnen de diverse diensten.
Deelnemer projectgroep internet loket het ging hier om het
aanbieden van diverse diensten via internet. Bijv Aanvragen
paspoort, rijbewijs mijn rol was om te kijken hoe we gegevens
vanuit DDS hiervoor konden gebruiken. Tevens was ik
verantwoordelijk voor de continuiteit van de webdiensten die in
productie waren genomen.
Projectleiding verbetertraject digisub (subsidie aanvraag en
verwerkings proces)bij de dienst welzijn. In samenwerking met de
functioneelbeheerders en medewerker van de diens, zijn de
knel en verbeterpunten binnen het proces benoemt.
Aan de hand hiervan is er een functioneel ontwerp opgeleverd.
Volgens de specificaties van dat ontwerp heeft de
leverancier een nieuwe release gebouwd. Deze relase is
vervolgens getest, en naar volle tevredenheid geïmplementeerd.
|